Vestlandets Pärla, Lördagen den 30e Juli, LIVE

Jag och Loris kom upp igår vid 16-tiden. Till vår förtjusning började det regna framåt kvällen och älven började stiga. Trots att vi var trötta och ingen av oss hade sovit speciellt många timmar natten innan så körde vi ett rejält pass igårkväll fram till 01:00. 

Loris kämpar


Trodde stenhårt på det när älven stabiliserade sig och började sjunka vid 23, men icke. Vi varken såg eller kände nån fisk.. 
Vi kapitulerade och bestämde oss för att vi måste få lite sömn för att kunna fiska ordentligt. Klockan ställdes på 05 och vi var nere vid älven igen runt halvsex. Fin vattenföring. Nu borde vi kunna häkta i något tänkte jag..

Jag fiskade av samtliga bitplatser i vår översta pool och började tvivla när flugan svepte ner över den sista stenen som gett fisk tidigare.. Då, pang! Allt gick bra och Loris som kom upp från poolen nedan kunde hjälpa mig håva en lusad 5-kilos

Håv förenklar verkligen C/R


Underbara pärlan levererar igen


Loris hade haft nån dragning också så det känns hett! Nu firar jag med en alldeles för tidig öl och obligatorisk whiskey.

Jag satt och gottade mig i vindskyddet nere vid vår andra höl och höll tummarna för att Loris skulle häkta i fisk också. Jag älskar verkligen det, sitta och njuta av dessa stunder när man fått en atlantlax. Det är ju dessa stunder man ska överleva vintern på!

Vid åttatiden tänkte jag dock att det kanske är lika bra att gå en vända då jag började få träsmak i baken. Och jösses vad enkelt det kan vara ibland. I tredje kastet sög det i på nytt! En vansinnigt ilsken och lusad grils modell större kunde efter en del hopp och rusningar landas. Vilken morgon, double’!

Vestlandet grils!


Så nu sitter jag här i vindskyddet igen och gottar mig. Kanske jag ska smita upp och hämta lite Gin & Tonic vid hytten trots tidig morgon? Vill helst inte fiska mer innan Loris varit i nån fisk..

En hel del fint filmmaterial har vi redan så uppföljaren på förra filmen ”Vestlandets Pärla” som ju ligger på Vimeo bör kunna bli riktigt bra 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

